2010,2012, 2013, 2014, 2015, 2017

15 de des. 2016

24/01/2017. Masterclass amb Núria Esquerra. "El muntatge en documental: escriure la pel·lícula en el muntatge"

Sessió 24 de gener: MASTERCLASS

19:30h
"El muntatge en documental: Escriure la pel·lícula en el muntatge"

Encara que hi pugui haver una línia argumental, en un documental el guió pot veure's modificat per la pròpia realitat en la que un es troba quan roda i és d'aquesta manera que seguir un guió de manera estricta és molt complicat, d'aquí que finalment acabi sent el muntatge el que escriu la pel·lícula.

Núria Esquerra

Com a muntadora de cinema ha treballat en més de 20 llargmetratges la majoria d'ells documentals. Entre ells destaquen les pel·lícules de José Luis Guerin: "En construcción" (2001), "Unas fotos en la ciudad de Sylvia" (2007), "En la ciudad de Sylvia" (2007), "Correspondències Jonas Mekas-J.L. Guerin" (2011); la col·laboració amb Joaquim Jordà a "Veinte años no es nada" (2005) i "Més enllà del mirall" (2006); "El nens de Rússia" (2002) de Jaime Camino; "Tierra negra" (2004) i "El foso" (2012) de Ricardo Iscar, o produccions internacionals com "Cuchillo de Palo" (2010) de Renate Costa, i "L'Amatore" (2016) de Maria Mauti.

A part del muntatge, des del 2007 col·labora de forma continuada amb el director José Luis Guerin en la producció dels seus projectes (les vídeo instal·lacions "Las mujeres que no conocemos", Bienal d'Art de Venècia 2007; "La dama de Corinto", Museo de Arte Contemporáneo Esteban Vicente de Segovia 2010 i Centre Georges Pompidou 2012; i la producció de "Unas fotos en la ciudad de Sylvia" (2007), "Dos cartas a Ana" (2010), "Recuerdos de una mañana" (2011), i "La academia de las musas" (2015) ja al càrrec de la productora del director P.C. Guerin & Orfeo Films.


És docent de muntatge tant teòric com pràctic a l'Idec-Universitat Pompeu Fabra, l'escola privada de cinema Bande À Part i l'ECAM de Madrid.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada