2010,2012, 2013, 2014, 2015, 2017,

9 de nov. 2011

SESSIÓ PROPOSADA PEL TALLER DE DOCUMENTAL DEL CENTRE CULTURAL DE DONES FRANCESCA BONNEMAISON


25/01/2012
Amb la presència de les realitzadores

EM DIC LLIBERTAT

Realitzadores: Blanca Callen, Ester Aranda, Mireia Cucala, Mireia Salgado i Clara Farràs.- Durada: 29 min. 2011

Què hi ha darrere d'un nom pròpi? Què significa el nom de Llibertat? Aquesta és la història d'una dona que porta inscrits uns ideals des del seu naixement. A dia d'avui, aquests tornen per obrir escletxes dins d’una realitat indignant, com la que es va posar de manifest amb l'acampada del 15-M a Barcelona.

EN QUART GRAU

Realització: Meritxell Guàrdia, Helena Clos, Marta Mestre, Berta Gonzalez, Aranzazu Sanchez. Durada 25 min. 2011

Els murs i les reixes acaben a la presó? El sistema penitenciari trenca no només la vida de les persones preses sinó que castiga el seu entorn més proper.

DONES QUE DONEN

Realització: Luisa Donario, Carmen de la Madrid, Carolina Villar, Eva Martín, Salomé Planas. Durada: 25 min. 2011

Escoltem, cada vegada més, el reclam a donants d'òvuls potencials. Què s'amaga darrere de tot plegat?

SESSIÓ PROPOSADA PEL MASTER DE DOCUMENTAL CREATIU DE LA UAB


26/01/2012

Amb la presència dels realitzadors

LO JARDÍ DE LES RAONS PERDUDES 
Direcció i guió Daniel Barbé-Farré
Ajudant de direcció Eva Ariño
Realització Eva Ariño, Marta Faúndez
Disseny de so i música original Alfredo Costa Monteiro


2010.- 31 min. VOC
Solucions estructurals i formals de les obres que Gaudí construeix entre 1903 i 1912 com la Pedrera, la Sagrada Familia, el Parc Güell i la Cripta de la Colònia Güell, estan anticipades a l'interior del Jardí de l'antic Manicomi de Sant Boi de Llobregat, construïdes com a taller terapèutic per a malalts mentals sota la direcció d'un arquitecte anònim. La interpretació del Jardí es donarà en un viatge cap a l'exterior on veurem les obres relacionades amb ell i altre viatge cap a l'interior, on veurem les formes d'ordenar i classificar la història de la vida en un museu geològic de finals del SXIX.

LA MÀQUINA ILUMINADA

Producció: UAB i Televisió de Catalunya
Jonás R. G. / Ana María Reyes / Paloma Quesada / Zilia Garavito / Rafael Hernández / Dylan López
2010.- 27'.- VO
Al fons d'un paissatge apareixen tres siluetes: són tres xemeneies, vestigis d'una central tèrmica. En torn a la seva misteriosa figura es van evocant els relats d'aquells que han viscut allà, en la periferia.


LA RICARDA 
Producció: UAB i Televisió de Catalunya
Núria Folch / Núria Prieto / Alex Biosca / Anna Sandrini / Adrian Alva / Ian Ramos /Giuseppe Solfrizzi
2010.- VO Castellà i català
Barcelona, 1949. Un grup d’intel·lectuals mira de reactivar el panorama artístic del país. Avantguarda, experimentació i subversió cultural, tenen lloc a La Ricarda, la residència dels Gomis-Bertrand. A través dels testimonis d’alguns dels protagonistes d’aquest moviment, i de les filles del matrimoni Gomis-Bertrand, ens submergim en aquella època i provem de descobrir la importància que va suposar una agrupació com el Club 49, en plena dictadura.



Daniel Barbé-Farré va néixer el 1968 al barri de Sant Antoni de Barcelona. Ha estat geòleg i assagista però després de llegir Raymond Roussel s'ha posat a treballar les imatges com si fossin sediments, investiga com s’erosionen, fossilitzen i transformen en magmes. El pseudomorfisme és una homonímia!

Director de “l'Arxiu de Paisatges Inestables” (www.morfia.net): Arxiu virtual construït de forma participativa on recopilar els documents a partir dels quals es configura l’imaginari d’un territori: des d’historials mèdics a fotografies familiars, des de perfils geotècnics a autoritzacions administratives, per mostrar la inestabilitat d’un paisatge. No només es tracta de territoris físics sinó que també es recopilen paisatges que configuren un territori cultural a través del mite (Atlàntida-Montserrat), la política (anarquisme-revolució), la medicina (malalties mentals i modernisme), el treball (mineria, ergoteràpia)…

Lo jardí de les rahons perdudes (2010) és la pel·lícula a partir de la qual s'ha començat a construir l'Arxiu.

Núria Folch. Tècnic superior en realització d'audiovisuals i espectacles a la escola Mare de Déu de la Mercè,  Barcelona 2006, on va dirigir el seu primer documental "ComiX", una pel.licula que fá un recorregut per la trajectoria del cómic erótic porno a Espanya des dels 70 fins l'actualitat. Emès per la Televisió de Barcelona.Tècnic en edició a la escola Mare de Déu de la Mercè, Barcelona 2007, on va editar un videoclip "Elecktrolas" i un curtmetratje “Psicosecta”. El 2010 cursa el Màster en Documental Creatiu a la UAB, on co-produeix junt a Televisió de Catalunya, el documental "La Ricarda", és el seu segon treball com a directora.

SESSIÓ HOMENATGE A JOAQUIM JORDÀ


27/01/2012
Amb la presència dels realitzadors

MORIR DE DÍA

Guionista: Laia Manresa; Directors: Laia Manresa i Sergi Dies; Muntador: Sergi Dies;
Director de Fotografia: Carles Gusi; So:Dani Fontrodona; Ricard Casals; Productores: Executives:Marta Andreu i Daria Esteva; Música:Pau Riba, La Banda Trapera del Río i Pepe Sales.Productores :Estudi Playtime i Únicamente Severo Films
2010.- 98 minuts. 
 

Morir de dia escriu la història de la transició espanyola a Barcelona fins els nostres dies a través d'una de les seves cares ocultes, l'heroïna. Les històries dels diferents personatges es van entrellaçant per dibuixar els desafiaments d'una vida escollida, marcada per l'addicció. Mirar-la de cara, com aquell que reconeix la mort quan ve de dia, ens permet entendre que la nostra relació amb el món, aquí i ara, està feta també, com si es tractés d'un relleu, de les petjades d'allò que han viscut aquells qui ens van precedir. 


Entrevista a Laia Manresa i Sergi Dies en Blog&Docs
Crítica a Blog&Docs

Laia Manresa (Barcelona, 1973). Es llicencia en periodisme l’any 1996 a la Universitat Autònoma de Barcelona i posteriorment estudia a la mateixa universitat un màster d’escriptura de guions per a la televisió i el cinema. Després de col·laborar en diverses editorials i mitjans de comunicació, l’any 2000 comença a treballar amb el cineasta Joaquín Jordá i escriu amb ell els guions de les seves darreres pel·lícules De nens (2003), Veinte años no es nada (2004) i Més enllà del mirall (2006). També signa el guió del documental que acompanyà l’exposició Literatures de l’exili produïda l’any 2005 pel Centre de Cultura Contemporània de Barcelona. El passat mes de maig va estrenar la seva primera pel·lícula documental per a cinema Morir de dia.



Sergi Dies. Llicenciat en Comunicació Àudiovisual a la Universitat Pompeu Fabra. Es forma en l'ofici com a montador treballant en el món de la publicitat (spots per a televisió i cinema i videos industrials) i la televisió (reportatges periodístics, concursos, sèries de dibuixos animats).
En cinema ha treballat com a montador de les pel.lícules de Joaquim Jordá: Monos como Becky, De nens i Descontrol urbano; els curtmetratges Microscopías, Númulits (en proceso) y Las variaciones Marker de Isaki Lacuesta; la telemovie L'estratègia  del cucut, de Sílvia Quer; Se trancó el dominó, de Jordi Oliver; 200 Km., del col.lectiu Discusión 14; Els peixos del riu Leteo, curtmetratge de Pere Vila; Casual, Fao i Morir cada día, curtmetratges de Aitor Echeverría; Un café a l'Hamsa, de Laia Manresa i Didac Micaló; La doble vida del Faquir, de Elisabet Cabeza i Esteve Riambau; El taxista Ful, de Jo Sol;  Dies d'agost, de Marc Recha; El somni de Christophe Farnarier; Familystrip de Luis Miñarro; Morir de dia, de Laia Manresa i Sergi Dies; Miguel Vega Cruz "El Niño Miguel" de Nacho Martín.

En l'àmbit dels espectàcles en viu i exposicions d'art ha muntat les imatges audiovisuals de l'espectacle Transpermia i el video interactiu per l'exposició DMD i de la instal.lació interactiva Hipermembrana i Metamembrana del performer i dibuixant Marcel.lí Antúnez i ha treballat a Lisboa amb el realitzador portugués Edgar Pêra en espectacles en viu de projecció d'imatges i música.

Com a professor ha impartit cursos d'edició a la Facultat de Comuniucació Àudiovisual de la Universitat Pompeu Fabra; al Màster en documental de la Universitat de Màlaga; a l'escola de cinema ESCAC; i tallers amb Isaki Lacuesta a Centro Atlántico de Arte Moderno (CAAM) i al Centro Galego das Artes da Imaxe (CGAI).

4 de gen. 2011

FINALITZADA LA PRIMERA EDICIÓ DEL MIRADOCS

Una vegada finalitzada la mostra podem presentar algunes reflexions:


1.- Va ser genial poder debatre amb els autors dels films a cada projecció i poder constatar que el més genial de les pel·lícules comença quan s'encenen les llums i el públic pot manifestar la seva opinió.


2.- Va ser molt emotiu dedicar una sessió al mestre Nunes i comprovar quants amics tenia i té el director de l'Escola de Barcelona.


3.- Va ser molt gratificant haver pogut comptar amb entitats que treballen el documental a Barcelona i que ens van ajudar a definir la programació.

4.- Vam tenir prop de 400 persones en les 6 sessions programades i els 12 films programats. 

Us convoquem per la propera edició esperant poder anar millorant gràcies al públic barceloní i a totes les entitats que ho fan possible. Podeu veure les fotografies al nostre àlbum MIRADOCS

11 d’oct. 2010

Programació

24 de novembre 2010
PROPOSATS PER BLOG&DOCS i MASTER DE DOCUMENTAL CREATIU DE LA UAB
Amb la presència dels directors, Dan Ortínez i Marc Almodovar

Catalunya. 2009. 25'
Dir: Dan Ortínez

Catalunya. 2008. 49’
Direcció: Marc Almodóvar;

______________________________________

25 de novembre 2010
Amb la presència del director, Manu Balaguer

Catalunya. 2010. 47'
Direcció: Manu Balaguer
________________________________

27 de novembre 2010
RECORD DE JOSE MARIA NUNES AMB ELS SEUS AMICS
Amb la presència dels amics de Nunes i del director del documental, Medi Terraza

Catalunya. 2010. 27’
Direcció i guió: Medi Terraza;
_________________________________

1 de desembre 2010
PROPOSAT PEL FESTIVAL DE CINEMA INDEPENDENT DE BARCELONA, L’ALTERNATIVA
Amb la presència dels productors Bettina Walter i Carles Brugueras

MAÑANA AL MAR
Alemanya / Espanya. 2006 | 84min. VO Català/ Espanyol
Direcció, guió i fotografia:Inés Thomsen

_______________________________________
2 de desembre 2010
PROPOSAT PER L’ÀREA D’AUDIOVISUALS DEL CENTRE DE CULTURA DE DONES FRANCESCA BONNEMAISON
Amb la presència de les directores i de la presidenta del Centre, Carme Alemany

Catalunya. 2010. 24’
Direcció: Irene Colell, Leonor Sanchis, Itsasne Gaubeka, Isabel Stolcke i Nuria Costa;

Catalunya. 2010. 28’
Direcció: Ariadna Relea, Yasmin Córdoba, Nuria Lozano, Névena Dragosavac, Sarah Bonavia, Maria Roig

Catalunya, 2010. 24'
Realització: Glòria Matamala, Elena Molina, Maria Berzosa, Montse Agustí; Fotografia: Anna Sanmartí

_______________________________________

4 de desembre 2010
LLORENÇ SOLER. ÚLTIMS DOCUMENTALS
Amb la presència de Llorenç Soler

Llorenç Soler és el referent del documental social tant a Catalunya con a Espanya. El prestigiós British Film Institute prepara per aquest any una mostra de la seva filmografia. Nosaltres podrem veure els seus últims documentals.


______________________________________


A totes les sessions presentació i debat amb els autors
19,30h
Sala d'Actes de La casa Elizalde
C/València 302
Entrada Gratuíta

Tota la informació sobre la mostra a:

Organitza:
Barcelona Espai de Cinema

La casa Elizalde

3 d’oct. 2010

DOCUMENTALS DEL CENTRE DE CULTURA DE DONES FRANCESCA BONNEMAISON


2 de desembre 2010
PROPOSAT PER L’ÀREA D’AUDIOVISUALS DEL CENTRE DE CULTURA DE DONES FRANCESCA BONNEMAISON
Amb la presència de les directores

AQUEST CONTE NO S’HA ACABAT
Catalunya. 2010. 24’

Fitxa tècnica: Direcció: Irene Colell, Leonor Sanchis, Itsasne Gaubeka, Isabel Stolcke i Nuria Costa; Fotografia: Beatriz Janer; So directe i Postproducció: Susanna Carreras; Edició: Karla Solé; Producció Executiva: Sonia Trigo; Producció: Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.
Durada: 24 min. Any de producció: 2010

Sinopsi: Prenent com excusa els contes infantils, diferents veus reflexionen entorn de quins són els models i referents sobre els quals estem construïdes i fins a quin punt aquests models condicionen la nostra forma d'entendre i estar en el món. Un documental que tracta sobre la necessitat de transformar.

CINC BATALLES
Catalunya. 2010. 28’

Fitxa tècnica: Direcció: Ariadna Relea, Yasmin Córdoba, Nuria Lozano, Névena Dragosavac, Sarah Bonavia, Maria Roig; Fotografia: Adriana Leira; So: Alejandra Molina; Edició: Aurora Sulli; Producció Ejecutiva: Sonia Trigo; Producció: Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.

Sinopsi: Cristina, una jove estudiant de fotografia de 23 anys, es prepara per presentar el seu projecte de final de curs, una sèrie de fotografies que revelen una vida i un cos marcat per profundes cicatrius.

RECEPTES
Catalunya, 2010. 24'

Fitxa Tècnica: Realització: Glòria Matamala, Elena Molina, Maria Berzosa, Montse Agustí; Fotografia: Anna Sanmartí; So directe i Postproducció: Anna Pau; Edició: Ainara Lopez; Producció Ejecutiva: Sonia Trigo; Producció: Centre de Cultura de Dones Francesca Bonnemaison.


Sinopsi:  A través de diversos ingredients: l'analisi, la reflexió, la pràctica de lluita quotidiana, l'autogestió... es proposen algunes receptes de búsqueda, que qüestionen l'escala de valors del sistema en el que vivim i aposten per a la seva transformació. Petits gestos atrevits i  inspiradors.

2 d’oct. 2010

BARCELONA, CIUTAT DE CONFLICTES

24 de novembre 2010
Amb la presència dels directors Dan Ortínez i Marc Almodovar. 19,30h. La Casa Elizalde. Entrada Gratuïta


Barcelona genera conflictes que provoquen posicions contrastades, debats interminables. Aquesta sessió preten fomentar el debat sobre questions candents com els moviments veïnals i l'efecte del turisme a la nostra ciutat. Reivindiquem el documental de denúncia social i esperem que el debat amb els realitzadors sigui enriquidor i constructiu.

FILMS SEL·LECCIONATS PEL MASTER DE DOCUMENTAL CREATIU DE LA UAB I PER LA REVISTA ONLINE BLOG&DOCS


PER UN ULL DE LA CARA
Catalunya. 27'. 2008

Fitxa Tècnica: Direcció: Dan Ortínez Martí - Mario Osorio Arrascue; Realizació Entrevistes: Daniela Liendo Fluxá; Producció Daniela Liendo Fluxá: Guió: Daniela Liendo Fluxá / Dan Ortínez Martí / Mario Osorio Arrascue / Jesús Palacios López; Direcció de fotografia: Jesús Palacios López; Cámara: Dan Ortínez Martí / Jesús Palacios López; So directe: Mario Osorio Arrascue / Jesús Palacios López; Muntatge: Daniela Liendo Fluxá / Dan Ortínez Martí; Disseny de so: Daniela Liendo Fluxá / Dan Ortínez Martí; Música original: Pau Llonch Méndez /Bel Teatro Magico

Sinopsis: L'any 1990 els veïns i les veïnes del barri del Besós es van rebel·lar contra l'autoritat en una autèntica guerra urbana. Amb aquest antecedent, els realitzadors van a la recerca d'un home, víctima de l'època, per preguntar-li si val la pena lluitar.
A partir d'aquest objectiu, el documental fa un recorregut per la llegenda i la memòria col·lectiva latent d'aquest barri.



BARCELONA THEMATIC PARK
Catalunya. 2008. 49’

Fitxa tècnica: Direcció: Marc Almodóvar; Banda Sonora: Xerramequ Tiquis Miquis, Bel Teatro Màgico i ATversaris.
Sinopsi: A la millor botiga del món no sempre hi llueix el sol. Milers de turistes visiten cada setmana Barcelona generant un impacte econòmic però també social i humà sovint no contemplat. La precarietat del treball turístic, la pressió imobiliària del sector hoteler o, també, la invisibilització dels problemes que una ciutat summament tematitzada provoquen, també visiten la ciutat. Problemes clàssics del capitalisme global que es reflexen en un dels principals sectors econòmics del país. "BCN Thematic Park" ens parla d'això... D'una ciutat anunci que es converteix dia rera dia en el darrer parc temàtic del mercat internacional.