2010,2012, 2013, 2014, 2015, 2017,

27 de gen. 2015

PREMI MIQUEL PORTER DEL CINECLUBISME CATALÀ PER "V.O.S.E"

El jurat del premi Miquel Porter va decidi:

"Reunits a la Barcelona el 17 de gener 2015, el jurat del premi Miquel Porter i Moix del cineclubisme català format per Rosa Llinàs del cineclub Diòptria de Figueres, David Canut del Cineclub la Seu d'Urgell i Graciela Arce del cineclub Barcelona Espai de Cinema han decidit:

Per un avenç en noves formes narratives dins el camp del documental, per acostar-se a una temàtica original, per aportar una reflexió sobre el cinema i la forma en que l'espectador l'entén, per realitzar un gran treball de muntatge i fer un exercici de recerca d'imatges molt significatiu, i en definitiva per fer avançar el documental de creació per nous camins, decidim que el premi sigui per:

V.O.S.E, de Rosario González, realitzat en el Master de documental creatiu de la UAB."

Podeu veure el webdoc aqui
 

2 de des. 2014

INAUGURACIÓ AMB "A UN DÓLAR! A UN DÓLAR!"

14 DE GENER 2015

¡A UN DÓLAR¡, !A UN DÓLAR¡
Amb la presència de la realitzadora Maria Aguilera
2013.- Durada 55 min.

- Premio Producción Cortometraje Documental por el Consejo Nacional de Cinematografía del Ecuador, 2011
- Selección Cinema Room del Foro Urbano Mundial, WUF7, Medellín, Colombia, Abril de 2014
- Selección Festival Internacional "Encuentros del Otro Cine", EDOC13, Quito, Ecuador, Mayo 2014

Fitxa Tècnica: Direcció: Maria Aguilera Reche. Guió de María Aguilera Reche. Producció: Miguel Narváez. Protagonitzat pel Comerciants "informals" i "reubicats" de ciutats de Equador i Barcelona, així com artistes del carrer, acadèmics, funcionaris i ciutadans.

Sinopsi: El llargmetratge A un dòlar! A un dòlar! aborda el tema del comerç popular, especialment el "informal" que genera ocupació per a moltes persones excloses del mercat laboral però crea també problemes urbans relacionats amb l'apropiació de l'espai públic, amb el seu deteriorament i marginació, que són assumits per les autoritats locals desplaçant a les (us) comerciants dels carrers amb mesures de regulació del comerç i ordenament de l'espai públic.

L'aplicació de les noves normatives implica "reubicar" a les (us) comerciants des dels carrers altament comercials dels "centres històrics" a altres zones de la ciutat menys comercials.

A Quito, com en altres ciutats llatinoamericanes o europees, es privilegien els plans urbanístics que, dirigits per criteris econòmics, construeixen ciutats modernes, ordenades i segures, que els permet ser incloses en els circuits internacionals turístics i financers, prenent el "patrimoni cultural" com un factor més de producció. Barcelona està sent el model per aquestes altres ciutats del món.

DOS DOCUMENTALS DEL MASTER DE DOCUMENTAL I SOCIETAT DE L'ESCAC



15 DE GENER 2015
SESSIÓ PROPOSADA PEL MASTER DE DOCUMENTAL I SOCIETAT DE L’ESCAC
Amb la presència de les realitzadores 

El Master de documental i societat de l’ESCAC s’interessa en el desenvolupament de projectes documentals de contingut social. Vol difondre el documental des del compromís étic que vincula a tot autor amb els mitjans que utilitza per a portar a terme el seu treball i des de la convicció de que tot intent de reflectir una realitat determinada, comporta necessàriament un posicionament davant al context social en que té lloc l’obra que es després d’aquest intent.

HUELLAS DE AUSENCIA
2014, Durada: 17’
Fitxa Tècnica:

Direcció: Ana Monrás / ESCAC

Sinopsi:
Ens endinsem en la memòria d'una família les petjades de la qual comencen a esborrar-se. Una casa que traspua misteri, fotografies, pors, fúria i, finalment, assossec i serenitat. Un retrat pintat amb sensacions i imatges.


LA MALA LLET
2013. Durada 24 minuts
Fitxa tècnica:

Direcció: Mireia Fontanals. Guió: A. Maluquer, M. Fontanals ; fotografia: Anna Serra.

Sinopsis: Ens embarquem en un viatge interior en la història de l'Anita i l'Amadeu, una parella de masovers que després de més de 50 anys de casats i moltes expectatives frustrades, viuen un revés a les seves vides que fa que tots els rancors acumulats quedin apartats per donar pas a l'amor que algun dia els va unir.

EL BARRI S'HA DE DEFENSAR

16 DE GENER 2015

EL BARRI S'HA DE DEFENSAR
2013, 53'
Amb la presència de les realitzadores

Fitxa tècnica: Guió i realització: Neus Ràfols i Cristina Mora; Director de fotografia: Xavier Camí; Muntatge i postproducció: Ana María Pérez; Producció: Alfonsi Vega i Jaume Puig (productora Maragda Mediàtica); Música: Pablo Imaz, Poker d’Asos, l’Abdominable Gallina Nauseabunda, Gato Pérez


Sinopsi:Aquesta és la història de la lluita d’un grup de veïns i veïnes de la Barceloneta per aturar la transformació d’un barri de pescadors i d’origen obrer, a un reducte turístic, i per frenar els processos socials que el deshumanitzen cada vegada més.



29 de nov. 2014

"COM DIR-TE ADEU" MASTERCLASS DE LLUÍS MIÑARRO


20 DE GENER 2015

MASTER CLASS DE LLUÍS MIÑARRO

COM DIR-TE ADEU”

Amb aquest suggerent títol, en Lluís Miñarro promet crear un suspens. Després d'una exitosa carrera com a productor en el que ha aconseguit un gran nombre de premis per les seves pel·lícules, en els últims anys s'ha posat al darrera de la càmera amb “Family strip” o “Stella Cadente”. Aquesta visió poliédrica del cinema que té en Lluis Miñarro serà de ben segur atractiva pel públic del MIRADOCS.

Lluis Miñarro ( Barcelona, 1949 ) . Va formar part dels cineclubs Arts i Mirador el 1967. Va ser crític cinematogràfic de les revistes Destino i Dirigido por. (1970 – 1977). El 1989 crea la societat EDDIE SAETA, empresa de producció audiovisual dedicada a la producció de pel·lícules publicitàries, llargmetratges i vídeoclips. Ha estat membre del jurat als Festivals de Las Palmas de Gran Canaria 2007, Sant Sebastià, i Locarno 2009. Els 16 llargmetratges que ha produït han competit en els més prestigiosos festivals internacionals: Canes, Venècia, Berlín, Sant Sebastià, Locarno, Toronto, Karlovy Vary, Nova York, Buenos Aires, Shangai. Una sola pel·lícula, En la ciudad de Sylvia ha estat present a més de 52 festivals internacionals i ha consolidat la imatge del seu autor a nous àmbits com als EUA.

25 de nov. 2014

2 DOCUMENTALS DE DAVID BATLLE


21 DE GENER 2015

Dediquem la sessió a David Batlle, realitzador barceloní que està tenint un recorregut molt important en festivals nacionals i internacionals, com per exemple en l'última edició del festival “Alcances” on a rebut el premi de distribució al millor migmetratge per "Port Trade Portrait". David Batlle serà present a la sala per debatre amb el públic.






A CONSERVEIRA
2012, 23 min.

  • PREMIO MASTER IPECC Mejor Cortometraje Documental DOCUMENTA MADRID 13
  • ALCINE 42 Festival de Cine Alcalá de Henares 2012.
  • ALCANCES 44 Muestra cinematográfica del Atlántico, Cádiz 2012.
  • DOCUMENTA MADRID 13 X Festival Int. de documentales de Madrid 2013. 
  • FIDBA I Festival Internacional de Cine Documental de Buenos Aires 2013.
  • CORSICA.DOC Festival International du Film Documentaire d’Ajaccio 2012.
  • CURTOCIRCUITO 9º International Short Film Festival 2012, Santiago de Compostela.
  • IBÉRTIGO 11a Muestra de Cine Iberoamericano de Las Palmas de Gran Canaria 2013.
  • PRIMAVERA DO CINE Vigo 2013.
  • CORTO Y CREO Festival de Cine de Santander 2012.
  • A Conserveira (The Cannery) documental 23′ HD Cangas do Morrazo 2012

Fitxa Tècnica: Direcció, guió i muntatge: David Batlle. Fotografia i càmara: Carlos Vásquez. So: Inês Mestre. Producció Executiva: Manuel Lago, David Batlle. Producció: Susana Benito, Marta Núñez.

Sinopsis: A Conserveira és el retrat d'una de les últimes conserveres gallegues on tot el procés se segueix fent de manera manual i artesana. Durant una jornada laboral, des de l'alba fins a la sortida de la fàbrica, passem per tots els processos de producció del enllaunat. Fums, vapors i sorolls componen una simfonia amb el peix, les màquines i les expressions dels rostres de les treballadores. Uns mesos després del rodatge la fàbrica va patir un incendi que va cremar les seves instal · lacions.


PORT TRADE PORTRAIT
37 min. 2014

Sección Oficial ALCANCES 2014 Muestra cinematográfica del Atlántico, Cádiz. Premio Uptofest de Distribución al Mejor Mediometraje

Fitxa Tècnica: Direcció, Guió i Producció: David Batlle. Fotografía: Carlos Vásquez. Muntatge: David Batlle. So: Amanda Villavieja

Sinopsis: 

Port Trade Portrait és un retrat del Port Vell, l'antic port de mercaderies de Barcelona, actualment transformat en espai d'oci turístic. Dels mateixos molls d'on partiren els vaixells negrers que van enriquir a la burgesia barcelonesa, avui turistes passegen al costat d'africans que intenten tirar endavant sota la pressió de persecucions i detencions.

5 de nov. 2014

PROJECCIÓ DEL WEBDOC "V.O.S.E"


22 DE GENER 2014


V.O.S.E
Catalunya, 2014, Duració aprox: 55 min.

Documental interactiu on el públic podrà participar EN DIRECTE mentre es projecta. 

Amb la presència de Jorge Caballero, realitzador de documentals, coordinador del Master i alguns dels autors

Les innovacions formals i conceptuals que experimenten en general els mitjans audiovisuals tenen al cinema documental, el seu banc de proves més efectiu. És en el si del mateix on les hibridacions entre diferents maneres, retòriques, tendències i procediments són més efectives i postren el seu veritable abast. El Màster de Documental Creatiu de la UAB va sorgir, fa més de quinze anys, intuint aquestes necessitats en un moment en el que un "nou" documental començava a ser realitat encara que amb perfils incerts. Aquest documental que presentem en aquesta sessió és un clar exponent.


Fitxa Tècnica:
Direcció: Rosario González; Cap de Producció: Laura Rodriguez; Producció:
Sophie Graber; Guió: Rosario González , Marina Herrera i Cristóbal Serrá Jorquera; Direcció de Fotografia i Càmera: Cristóbal Serrá Jorquera; Muntatge:
Marina Herrera; So Directe: Laura Rodriguez i Rosario González; Disseny de So: Marina Herrera;  Coordinador del Projecte: Jorge Caballero; Disseny i Programació: Taller Estampa

Sinopsis:
Versió Original Subtitulada en Espanyol · Documental interactiu que apropiant-se de diàlegs de pel · lícules, juga amb les relacions entre paraules i imatges i els nous sentits que genera la seva barreja.
Per què van els nostres ulls després dels subtítols sense que ens adonem? Fem com Rembrandt, mirem als éssers humans atentament.