Sessió
24 de gener: MASTERCLASS
19:30h
"El
muntatge en documental: Escriure la pel·lícula en el muntatge"
Encara
que hi pugui haver una línia argumental, en un documental el guió
pot veure's modificat per la pròpia realitat en la que un es troba
quan roda i és d'aquesta manera que seguir un guió de manera
estricta és molt complicat, d'aquí que finalment acabi sent el
muntatge el que escriu la pel·lícula.
Núria
Esquerra
Com
a muntadora de cinema ha treballat en més de 20 llargmetratges la
majoria d'ells documentals. Entre ells destaquen les pel·lícules de
José Luis Guerin: "En construcción" (2001), "Unas
fotos en la ciudad de Sylvia" (2007), "En la ciudad de
Sylvia" (2007), "Correspondències Jonas Mekas-J.L. Guerin"
(2011); la col·laboració amb Joaquim Jordà a "Veinte años no
es nada" (2005) i "Més enllà del mirall" (2006); "El
nens de Rússia" (2002) de Jaime Camino; "Tierra negra"
(2004) i "El foso" (2012) de Ricardo Iscar, o produccions
internacionals com "Cuchillo de Palo" (2010) de Renate
Costa, i "L'Amatore" (2016) de Maria Mauti.
A
part del muntatge, des del 2007 col·labora de forma continuada amb
el director José Luis Guerin en la producció dels seus projectes
(les vídeo instal·lacions "Las mujeres que no conocemos",
Bienal d'Art de Venècia 2007; "La dama de Corinto", Museo
de Arte Contemporáneo Esteban Vicente de Segovia 2010 i Centre
Georges Pompidou 2012; i la producció de "Unas fotos en la
ciudad de Sylvia" (2007), "Dos cartas a Ana" (2010),
"Recuerdos de una mañana" (2011), i "La academia de
las musas" (2015) ja al càrrec de la productora del director
P.C. Guerin & Orfeo Films.
És
docent de muntatge tant teòric com pràctic a l'Idec-Universitat
Pompeu Fabra, l'escola privada de cinema Bande À Part i l'ECAM de
Madrid.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada